CRI ehk kuidas õige valguse valikuga on võimalik läbimüüki mitmekordistada

RAKENDA TARK VALGUS OMA ÄRI EDUKUSE TÕSTMISEKS!

  • Mis on CRI?
  • Mida tähendab Kelvin (K)?
  • Mis on LUX?

CRI on värviedastusindeks (color rendering index)  kvantitatiivne mõõt
, valgusallika võime paljastada värve usutavalt erinevatele
objektidele suunatuna,
Kõrge CRI näitajaga valgustid on kaubanduses vajalikud, et tuua esile
ja panna särama toote  värvid.

Kelvin (K)  Valguse värvus temperatuur mis on üle 5000 K nimetatakse külmadeks värvideks (sinakas-valge).
Samas väiksemat värvitemperatuuri (2700-3000 K) nimetatakse “soojadeks toonideks” (kollakas valge ja veidi punakat tooni).

“Soe” tähendab selles kontekstis  analoogiat  traditsioonilise hõõglambivalgusega. Spektritipu sooja värvusega valgus on lähedane infrapunakiirgusega ja kõige loomulikumad soojades toonides valgusallikad kiirgavad märgatavalt infrapunakiirgust.

4000K valgussoojus on lähedane naturaalse päevavalgusega

Lux on valgusvoo tihedus valgustataval pinnal ehk valgustugevus.

Õige  valgusvoo tiheduse LUX, valgussoojuse Kelvini ja CRI ühises
koosluses  võimalik manipuleerida värvide eraldusega selliselt, et
tooted näevad kaupluses ilusamad ja säravamad välja kui päris elus.

SOOVID TÕSTA LÄBIMÜÜKI KAUBANDUSPINNAL?

Näiteks:
Kui kasutada valmisrõivaste kaupluses Siinivalgusteid suunatuna
toodetele  CRI näitajaga 82 kuni 84 ja valgussoojust 2800 kuni 3000
Kelvinit ja valgusvõimsust vähemalt 500LUXi 1 ruutmeetri kohta
kasvavad läbimüügi numbrid trastiliselt võrreldes kaubanduskeskuste
kaubanduspindade üldvalgustusega mis on tavaliselt 160LUXi ja
ebamäärase CRI ja K-ga.

Spordirõivaste müügi puhul kasutatakse parima müügitulemuse
saavutamiseks peamiselt 4000 kuin 4500 Kelvinit valgussoojust ja CRI
vähemalt 84 valgusvõimsus 500LUX või enam 1m2 kohta.

Kulla ja ehtekauplused kasutavad parima tulemuse saavutamiseks kahe
erineva valgussoojuse 3000 Kelvinit ja 4500 Kelvinit ühisefekti, et
suurendada müüginumbreid.

See tähendab, et suunatakse ühele tooterühmale soe valgus ja külm
valgus üheaegselt.
Efekt on lummav ja paneb tooted sätendama.

Olen jälginud kaupluseid suuremates linnades New York, HongKong,
London,Pariis,Rooma, Berliin ja igas suurlinnas võib täheldada trendi
kus valguse soojuse K, CRI ja LUX  kooslusel  manipuleerides saadakse
parimaid müügitulemusi.

Igas kaubandusharus on erinevad nipid mida peaks kindlasti silmas
pidama kui kavatsete rakendada valgust oma äri edukuse tõstmiseks.